Prins Hendriksoord 1

In gesprek met:

Anneke Keller

8/04/2025
Prins Hendriksoord, Den Dolder
16:00 – 22:00


Huiskamersessies

Tijdens de huiskamersessies op het prachtige Prins Hendriksoord in Den Dolder gaan we met een kleine groep uit verschillende disciplines discussiëren over specifieke en hedendaagse onderwerpen. In een vertrouwelijke en huiselijke sfeer gaan we volgens Chatham House Rules met elkaar in gesprek.

ENGLISH**

During the living room sessions at the beautiful Prins Hendriksoord in Den Dolder, we will engage in discussions with a small group from various disciplines on specific and contemporary topics. In a confidential and informal setting, we will converse under the Chatham House Rules.

In gesprek met: Anneke Keller 

Het Cherry-model voor digitale innovatie

In een tijd waarin digitale transformatie het bedrijfsleven domineert, worstelen veel organisaties met de vraag: hoe kunnen we innovatie effectief aansturen? Anneke Keller, voormalig CTO van PostNL en veteraan in de Nederlandse tech-sector, ontwikkelde hiervoor een verrassend praktisch framework: het Cherry-model.

Dit model, beschreven in haar boek “The Cherry Model”, biedt leiders een kompas voor strategische besluitvorming in digitale transformatie. Net zoals een kers bestaat uit een harde pit en een zachte buitenkant, kent ook digitale innovatie meerdere dimensies. De pit staat voor de technische kwaliteit – de ‘harde’ vaardigheden die nodig zijn voor digitale excellentie. Het vruchtvlees representeert de ‘zachte’ factoren: de menselijke kant van innovatie, waar samenwerking en cultuur samenkomen om echte vernieuwing mogelijk te maken.

Keller put uit haar ervaring als CTO/head of IT bij toonaangevende bedrijven zoals Wehkamp, Jumbo, Coolblue, TomTom en KPN om te laten zien hoe organisaties bewuste keuzes kunnen maken in hun innovatiestrategie. Welke initiatieven verdienen prioriteit? Waar volstaat het om de markt te volgen? En vooral: hoe creëer je een organisatiecultuur waarin innovatie florteert?

Samen met technologie-expert Tim Meeuwissen deelt ze praktijkverhalen die illustreren hoe organisaties door verschillende ‘seizoenen’ van innovatie navigeren – van periodes van explosieve groei tot momenten van consolidatie. Hun inzichten helpen leiders om deze cycli te herkennen en er effectief op in te spelen.

Het Cherry-model transformeert het vaak gehoorde “we moeten hier iets mee” naar een doordachte strategie voor digitale innovatie. Het biedt een framework voor leiders om teams te bouwen die niet alleen technisch excellent zijn, maar ook de menselijke kant van innovatie omarmen.

ENGLISH**

In an era where digital transformation dominates the business landscape, many organizations struggle with a crucial question: how can we effectively manage innovation? Anneke Keller, former CTO of PostNL and a veteran in the Dutch tech sector, has developed a surprisingly practical framework to address this challenge: The Cherry Model.

Described in her book The Cherry Model, this framework provides leaders with a strategic compass for decision-making in digital transformation. Just like a cherry consists of a hard pit and a soft outer layer, digital innovation also has multiple dimensions. The pit represents technical quality—the ‘hard’ skills needed for digital excellence. The fruit’s flesh symbolizes the ‘soft’ factors: the human side of innovation, where collaboration and culture come together to enable true progress.

Drawing from her experience as CTO and Head of IT at leading companies such as Wehkamp, Jumbo, Coolblue, TomTom, and KPN, Keller demonstrates how organizations can make conscious choices in their innovation strategy. Which initiatives should take priority? When is it enough to follow the market? And most importantly: how do you create an organizational culture where innovation thrives?

Together with technology expert Tim Meeuwissen, she shares real-world stories illustrating how organizations navigate different ‘seasons’ of innovation—from periods of explosive growth to moments of consolidation. Their insights help leaders recognize these cycles and respond effectively.

The Cherry Model transforms the often-heard phrase “We need to do something with this” into a well-thought-out strategy for digital innovation. It provides a framework for leaders to build teams that excel not only in technical expertise but also in embracing the human side of innovation.


Programma

16.00 uur        Ontvangst
16.30 uur        Start Ronde tafel sessie met Anneke Keller, (vml CTO PostNL)
18.15 uur        Borrel met aansluitend Diner

Locatie
Prins Hendriksoord
Soestdijkerweg 17
3734 MG Den Dolder


Vragen?
Neem contact op via annewillkoelewijn@networkc.nl